Mini WaterFall Kemensah

Mini WaterFall Kemensah

Selasa, 16 Oktober 2012

PKR Selangor gagal bela Rakyat tapi berjaya bela Talam

kalau hutang Talam Coperation Kerajaan Negeri PKR Selangor boleh selesaikan yang dimiliki oleh beberapa individu berkepentingan , kenapa hutang rumah Rakyat selangor dengan PKNS Kerajaan Negeri PKR selangor tak boleh selesaikan..?mereka mendesak PKNS mengambil alih hutang mereka dari pihak bank berjumlah 12 juta.



secara lojiknnya , sewajarnya PKNS mengambil alih hutang rumah Rakyat dari pihak bank kerana ia adalah sebahagian tanggung jawab PKNS dan bukanya mengambil alih hutang Talam Coperation bhd, yang berjumlah RM 392 juta. matlamat PKNS ditubuhkan untuk membantu rakyat Selangor mendapat kemudahan dan penginapan yang sempurna dan selesa yang bermaksud sempurna dan selesa dari segi fikiran dan luaran. jika fikiran penduduk telah terjejas akibat bebanan hutan , maka tangung jawab PKNS adalah meringankan beban mereka dengan mengambil alih hutang tersebut. tetapi PKNS melalui meteri besarnya Khalid Ibrahim nampaknya sudah lari tajuk seperti ada udang disebalik mee apabila mengambil alih hutang Talam yang sangat besar dan mengabaikan kepentingan rakyat.



Rakyat yang dibebani dengan tunggakan hutang mereka dan pekara ini tidak mendapat pembelaan dari  PKNS yang diselia oleh kerajaan Negeri PKR selangor, rakyat bangkit marah semalam iaitu pada15.10.2012 di pejabat Perbadanan Kenmajuan Negeri Selangor (PKNS). mereka mempertikaikan dasar kerajaan Negeri yang membela nasib syarikat besar sedangkan nasib Rakyat diabaikan.



semalam dilaporkan 100 orang menyerahkan bantahan dan tututan terhadap tunggakan hutang yg diminta oleh mereka dari PKNS..dan juga dilaporkan 200 orang telah membuat tutntutan yang sama. sebelum ini penduduk taman dato harun seramai 80 orang juga menyatakan pendirian yang sama.

PKNS dilihat gagal melaksanakan tanggung jawab terhadap Rakyat selangor. ini adalah dasar kerajaan PKR yang hanya tahu menjaga kepentingan orang-orang tertentu dan mengenepikan kepentingan rakyat selangor.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan