Mini WaterFall Kemensah

Mini WaterFall Kemensah

Khamis, 9 Februari 2012

MADRASAH SALIHIAH HENDAK DIROBOH GEREJA DISEBELAH TETAP UTUH


Madrasah Salihiah terletak di Jalan Tambang Badak , Alor Star .Kedah , dibina pada tahun 1327 hijrah atau 1909 tahun masihi .berusia 102 tahun, asal bangunan dibuat dari kayu dan antara pengasasnya adalah Hajah Aisyah. Tapaknya berstatus tanah Wakaf khas yang dikhususkan untuk orang Islam bagi tujuan pembinaan Masjid dan Surau . Kariah madrasah ini adalah dari kawasan Jalan Tambak Badak ,Jalan Menanti , Kg Pisang dan KgTiti Siam ,ia tidak pernah digangu gugat selama kerajaan Barisan Nasional memerintah. akan tetapi setelah peralihan kerajaan kepada Pakatan. kerajaan Negeri PAS Kedah telah mengkhianati kepercayaan orang Islam Kedah dengan ingin merobohkan Madrasah Salihiah Kancut ini dengan alasan pembangunan, 

oleh  kerana nafsu Pemimpin PAS Kedah maka madrasah ini dikorbankan dengan cara menukar status permis dari madrasah kepada pejabat insuran, hakikatnya pekara ini dilakukan bagi menghalakan cara mereka merosakan tempat ibadat dan dakwah Islam kawasan tersebut.

bagaimanapun setelah diteliti sekitar kawasan Madrasah Salihiah terdapat dua Gereja yang berdekatan Madrasah tersebut , dan salah satu Gereja yang berdekatan terletak sama lot di kawasan Madrasah. Kawasan dalam kotak Orange adalah kawasan yang hendak dibangunkan menjadi Komplek AMAN SENTRAL , tetapi Gereja di hujung lot kawasan dikecualikan....???


View Madrasah Solihiah in a larger map

 1.Persoalanya kenapakan Gereja tersebut tidak diusik ? tetapi projek pembangunan itu hanya melibatkan kawasan Madrasah Salihiah sahaja.? dan jawapan pihak PR mengatakan Gereja tersebut tidak berada dikawasan startegik untuk projek pembangun Komplek Tengku yakoob yang terbengkalai dan akan dinamakan AMAN SENTRAL nampaknya ada tangan hitam yang cuba merosakan dakwah islamiah dikawasan tersebut disamping mengambil keuntungan ke atas tanah wakaf . 

2.Persoalan kedua. Negeri Kedah dan kawasan Alor Star masih lagi banyak kawasan yang boleh dibangunkan. kenapakah tapak Madrasah Salihiah yang menjadi sasaran mereka. sedangkan masih banyak ruang tanah yang boleh diguna pakai di Alor Star. adalah menjadi kepelikan apabila ada pemaju yang ingin memajukan projek tebengkalai sedangkan secara umumnya membuat projek baru lebih rendah kos dan tidak rumit serta berisiko  dari menyambung projek yang terbengkalai . 

3.Persoalan ketiga dimanakah kerdibiliti Majlis Agama Islam Kedah (MAIK) setelah berpindah dibawah pentadbiran Pakatan (PAS) dari Barisan Nasional (UMNO). mengkomersilkan Tanah Wakaf yang sepatutnya memelihara Tapak Wakaf tersebut sebagaimana yang diamanahakan oleh Pemilik tanah dahulu bagi tujuan pembinaan Masjid dan Surau sahaja. nampaknya didalam MAIK telah tiada erti "Amanah" , ini lah yang jadi bila parasit-parasit PKR dan DAP berada didalam PAS.. mereka merosakan pemikiran dan ideologi perjuangan Islam. hakikatnya PAS yang selama ini mendabik dada memperjuangkan Islam namun tindakan mereka lebih kepada perosak agama Islam dan pecah Amanah terhadap tangung jawab yang diberikan oleh rakyat kedah hanya kerana DAP dan PKR. 

4.Persoalan keempat Pemaju adalah dari golongan bukan Islam , apakah Kontarktor Islam telah lenyap di bumi Malaysia ini sehinggakan  MAIK adan PKNK mengambil pemaju bukan islam membangunkan Tanah tersebut..? dan yang pastinya pemaju tersebut adalah kroni DAP.

beberapa NGO seperti PERKASA telah bersuara menentang tindakan yang tidak berhemah oleh kerajaan Pakatan PR (PAS)  namun sejauh mana suara mereka bakal mempertahankan Madrasah Salahiah..? jika rakyat Kedah tidak bangkit bersama menetang kekejaman agen Zionis ini.

"CHARGASKAN' PEMIKIRAN KITA AGAR DAPAT KITA LIHAT WATAK SEBENAR ZIONIS
sumber: utusan , Padi Jantan , Google Maps


Tiada ulasan:

Catat Ulasan