Mini WaterFall Kemensah

Mini WaterFall Kemensah

Ahad, 26 Februari 2012

PAKATAN HARAM CUBA ROSAKAN AKIDAH UMAT ISLAM

keratan akbar menunjukan Pemimpin pakatan cuba mendesak kerajaan mengubah Pekara 121 (1A) Perlembagaan Negara
 
Pada 1988 Pekara 121 Perlembagaan Persekutuan dipinda dengan memasukan Perenggan 1A. Perenggan 1A menghadkan Makamah Sivil tidak boleh mencampuri pekara-pekara yang berada dibawah bidang kuasa Makamah Syariah.

Pindaan ini dipelopori oleh Allahyarham Prof Emeritus Tan Sri Ahmad Ibrahim dan dicadangkan sendiri oleh Tun Mahathir Mohammad pada ketika itu yang menyaksikan terlalu banyak campur tangan Makamah Civil terhadap Makamah Syariah, campur tangan ini telah merendahkan Makamah Syariah dan meletakan Makamah Syariah tertakluk kepada Makamah Civil.

Dengan Pindaan yang dibuat maka ini memartabatkan Makamah Syariah dan dapat membebaskan Makamah Syariah dari belenggung Makamah Civil.

Perengan 1A kepada Pekara 121 menyatakan Makamah Sivil tidak mempunyai kuasa terhadap pekara-pekara yang terjatuh dibawah bidang kuasa Makamah Syariah. Makamak Sivil tidak boleh menggenepikan, menolak,mengakas ataupun tidak menghirau apa-apa yang dikeluarkan oleh Makamah Syariah.

Disini kita dapat melihat usaha UMNO selaku Ketua Parti Barisan Nasional yang memerintah Negara Malaysia memelihara Kesucian Agama Islam dan Kepentingan penganut Agama Islam di Malysia agar terpelihara berdasarkan tindakan yang dibuat oleh Tun Mahathir Mohammad pada 1988 terhadap Pekara 121 Perlambagaan Persekutuan.

Namun akhir-akhir ini terdapat usaha yang dibuat oleh beberapa pemimpin PR terutama dari PKR dan DAP yang cuba meminda kembali Pekara 121 Perlambagaan Persekutuan ini dengan harapan dapat merosakan Akidah Umat Islam. Ini dapat kita lihat didalam senarai tuntutan IFC yang dibawa oleh Ambiga Seravanan sementara IFC itu sendiri mendapat sokongan dari Anuar Ibrahim melalui gerakan beliau di PKR dan idea ini adalah satu agenda Zionis yang berpangkalan di luar Negara melalui

Anuar Ibrahim yang diketahui membawa ideologi Pluralism yang sangup meliberalkan Agama Islam dengan menerima dan menyokong kumpulan GAY , LESBIAN, BIASEXUAL dan TRASEXUAL menerima Khalimah ALLAH diguna pakai oleh orang Kristian 


 

Apa Itu Interfaith Commission (IFC)?
IFC yang nama asalnya ialah IRC – Inter Religious Council (IRC) – adalah sebuah suruhanjaya yang dicadangkan penubuhannya seperti sebuah badan berkanun yang mempunyai kuasa undang-undang yang boleh mengubah ajaran sesetengah agama (baca: agama Islam) akibat desakan penganut agama lain. Badan ini berfungsi mirip sebuah mahkamah dan segala keputusannya adalah muktamad ke atas agama yang bersabit.
IFC juga akan berfungsi seperti SUHAKAM yang menerima dan melayan aduan-aduan berkaitan dengan agama (termasuk aduan orang Islam terhadap agama Islam dan orang Islam).

PENUBUHAN IFC
Melalui gabungan Malaysian Consultative Council of Buddhism (Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha), Christianity, Hinduism dan Sikhism (MCCBCHS) melalui memorandumnya kepada majlis Peguam bertarikh 21 Ogos 2001. Presiden MCCBCHS ialah V.Harcharan Singh.


DALANG PENUBUHAN IFC
Majlis Peguan terutamanya Jawatankuasa Kecil Hak Asasi Manusia amat kuat menyokong penubuhan IFC. Kronologi:

diambil dari blog mediawangsamaju.blogspot :  http://mediawangsamaju.blogspot.com/2011/05/ifc-dalang-gerakan-kristianisasi.html



Senarai Tuntutan Ambiga Melalui IFC

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh… dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.
ambiga mendapat sanjungan kerana cuba mempertikaikan Pekara 121 (1A) Perlembagaan Negara


Sedikit maklumat mengenai siapakah sebenarnya Ambiga Sreenevasan (Ambiga Srinevasan). Hasil kajian maklumat yang diperolehi daripada beberapa sumber rujukan.


Bekas Presiden Majlis Peguam itu adalah orang yang bertanggungjawab menerima memorandum menuntut pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan;

Dalam kes Lina Joy yang murtad, Ambiga mempertikaikan pelaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121(1A) Perlembagaan Persekutuan dengan menyatakan kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut agama Islam; dan

Beliau turut mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yang membincang dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121 (1A). Biarpun mendapat bantahan orang Islam, Majlis Peguam yang diterajui Ambiga tetap meneruskan forum itu.Bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia Datuk Ambiga Sreenevasan telah menerima Anugerah Keberanian Wanita Antarabangsa yang berprestij dari Hillary Clinton Setiausaha Negara Amerika Syarikat pada 9 Mac 2009. Ambiga adalah merupakan salah seorang di antara lapan wanita di seluruh dunia yang diiktiraf bagi keberanian yang luar biasa dan kepimpinan mereka dalam membela hak-hak wanita dan kemajuan. Dalam satu kenyataan, kedutaan Amerika Syarikat berkata Ambiga telah diberi penghormatan untuk memperjuangkan kedaulatan undang-undang dan memajukan hak asasi manusia, taraf wanita dan toleransi agama di Malaysia.

Original Source: http://www.pendekarberkuda.org/2011/07/siapa-ambiga-sreenevasan
sebenarnya.html#ixzz1nPX9fU2p Under Creative Commons License: Attribution Share Alike
ini lah progaram GAY, LESBIAN, Biasexual dan Trasexual anjuran Ambiga
Jika kita lihat pada senarai tuntutan IFC ini segala tuntutannya adalah berkenan melemahkan kekuatan , dan perisai Agama Islam dan pada senarai NO 3 ia adalah berkaitan untuk meminda Pekara 121 Perlembagaan Negara

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil

Perbuatan Pakatan  Haram PKR dan DAP yang secara tololnya di Bantu oleh PAS ini amatlah merbahaya. Umum mengetahui Anuar Ibrahim adalah pelopor Pejuang Zionis yang mengeluarkan Kenyataan Menyokong penuh segala usaha mempertahankan Negara Israel, yang bermaksud juga termasuklah  menghalalkan pembunuhan rakyat Palestin. Serta usaha DAP yang diketahui umum menjalankan kerja-kerja Dakwah Kristian .

Seperti apa yang berlaku di Gereja DUMC di mana aktiviti permurtadan sedang dilakukan sehingga mengakibatkan pemecatan Datuk Hassan Ali oleh Kerajaan Negeri Selangor pimpinan PKR dan Pakatan Haram kerana melaksanakan tugas sebagai Exco Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu ,dan juga perhimpunan Paderi di pulau pinang yang dikatakan dalam himpunan itu telah keluar kenyataan DAP akan pastikan PM Malaysia akan beragama Kristian pada satu ketika kelak.

Kelihatan Zionis-Zionis ini semakin berani bertindak dengan menganggu keamanan Negara dan kesucian Islam.

ACCIN sebelum ini telah membantah rancangan jahat IFC yang ditunjangi oleh individu-individu yang menjadi pemimpin PKR dan DAP. ACCIN adalah gabungan badan NGO Islam ysng brgsbung memjsdi ACCIN NGO tersebut adalah Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Jemaah Islah Malaysia (JIM), Persatuan Ulamak Malaysia (PUM), Persatuan Darul Fitrah, Islamic Information & Services (IIS), AL- HUNAFA, AL-HIDAYAH, GEPIMA, World Assembly of Muslim Youth (WAMY), MUAFAKAT,  Malaysian Chinese Muslim Association (MACMA), PERKIM, Persatuan Darul Syifa, IMAN and RICOI

Dalam kenyataan ACCIN sebelum ini menyatakan

“Pihak Penaja jelas menunjukkan sikap yang anti-Islam. Ini adalah kerana beberapa memorandum yang dikeluarkan oleh mereka sebelum ini seperti berikut:

Seseorang Muslim patut diberi hak untuk meninggalkan Islam walaupun agama Islam tidak membenarkannya;

Artikel 11 Perlembagaan Persekutuan (dilihat dari aspek pelbagai dokumen antarabangsa mengenai hak asasi manusia dan hujah-hujah kes mahkamah di negara-negara bukan Islam) seharusnya diguna-pakai dalam menentukan hak seseorang Muslim memilih untuk murtad, dan bukannya undang-undang syarak;

Untuk memudahkan proses murtad Mahkamah Sivil dan bukannya Mahkamah Syariah yang seharusnya diberi kuasa menentukan hak seorang Muslim itu keluar dari agamanya;

Usaha yang diambil oleh Pihak Berkuasa Syariah Negeri memulihkan orang-orang yang bakal murtad dipertikaikan;

Istilah “Muslim” di bawah Undang-undang Enakmen Negeri terlalu luas walaupun didapati konsisten dengan undang-undang Syariah;

Seseorang itu tidak harus dianggap Muslim hanya disebabkan kedua ibubapanya Muslim atau beragama Islam atau dalam keadaan lain berdasarkan Undang-undang Syariah. Individu berkenaan sepatutnya membuat pilihan atas kehendaknya sendiri;

Agama seseorang Muslim itu tidak sepatutnya tercatat pada Kad Pengenalannya.”

Jelas sekali UMNO begitu kuat berusaha  memastikan kesucian Agama Islam terjaga dan terjamin, namun Pakatan Haram PKR dan DAP yang dibantu secara tolol oleh PAS begitu ghairah ingin merosakan Agama Islam di Malaysia.



CHARGASKAN FIKIRAN , ISLAM MAJU DENGAN UMNO. ISLAM ROSAK DENGAN PKR , DAP DAN PAS.

Sumber: utusan malaysia ,tinta PPMM oleh Zinul Rijal Abu Bakar 23 feb 2012
             http://aliran.com/archives/monthly/2005a/6g.html - Aliran
 Demi membela Islam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan